Czy slamer jest współczesnym wagantem?

Slam poetry tym różni się od dotychczasowych nurtów poezji, odrzucających książkę i <<wchodzących w przestrzeń publiczną>>, że jest efektem działania tych samych potrzeb i mechanizmów, które wyprodukowały telewizyjnego Idola. I w tym sensie, slam nie mógłby zrodzić się wcześniej. Bo przecież tak, jak każdy może zostać idolem, tak każdy może stać się czempionem slamowym, czyli slammasterem – w obu przypadkach decyduje głos ludu. Tak, jak w Idolu nie liczy się talent wokalny, ale osobowość i umiejętność zdobywania publiczności, tak w slamie nie jest istotna znajomość poetyckiego warsztatu czy choćby podwyższona temperatura słowa, ale <<charyzma i umiejętność sprzedania towaru>>. O tym, czym jest slam poetycki i jak realizuje się w dzisiejszej przestrzeni poetckiej możesz przeczytać w zakładce CZŁOWIEK W ŚWIECIE. Jest to jeden z rozdziałów monografi poświęconej temu zjawisku w Polsce zatytułowanej: Najlepszy poeta nigdy nie wygrywa. Historia slamu w Polsce 2003-2012

Leave a Reply

Your email address will not be published.

I accept the Privacy Policy

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.